Aanpak en werkwijze


 

 

 

Je kind worstelt met taal, spelling, lezen en rekenen en heeft misschien ook al wel een dyslexieverklaring. Helaas lost de dyslexieverklaring het probleem vaak niet op. We zien dat veel van deze kinderen een voorkeur hebben voor een visuele en een gevoelsmatige leerstijl. Zij kunnen namelijk best wel leren, ze zijn breed geïnteresseerd en hebben prachtige creatieve en originele talenten. Het is alleen zo jammer dat ze terecht gekomen zijn in een onderwijssysteem dat niet past bij de manier waarop zij zelf graag zouden leren.

 

 

 Wat begint als een aansluitingsprobleem wordt langzamerhand ook een sociaal-emotioneel probleem. Als je kind zich onprettig gaat voelen in de les, gaat het vanzelf ook minder presenteren. 

Je kind krijgt belemmerende overtuigingen:
📌 ik kan het toch niet
📌 ik ben dom
📌 ik haat mezelf
📌 ik stel niets voor
📌 ik heb buikpijn
📌 ik heb hoofdpijn
📌 ik wil niet naar school

School is dan niet meer die fijne en veilige plek. De oplossing ligt in het aanbieden van de lesstof, rekening houdend met die visuele en gevoelsmatige aanleg. Met of zonder dyslexieverklaring vinden deze kinderen in mijn praktijk een goed plekje waarbij we de De Kernvisie methode inzetten.

Je kind kort samengevat:
📌 denkt vooral in beelden
📌 kan goed met ruimte omgaan
📌 begrijpt complexe zaken, maar heeft moeite met eenvoudige taken
📌werkt vanuit het grote geheel en kan details vergeten
📌wil de instructie zien
📌ontwikkelt eigen methoden om problemen op te lossen
📌bedenkt meerdere oplossingen voor problemen en kan moeilijk kiezen

 

Een kennismakingsgesprek voor de Kernvisie methode is altijd kosteloos. Het traject komt voor vergoeding door het CJG in aanmerking op de indicatie van sociaal-emotionele problematiek. Nieuwsgierig of je kind ook hiervoor in aanmerking kan komen, neem gerust eerst contact op!

contact button

 

 

 

 

 academie klein Kernvisie methode: De methode bij leerproblemen en concentratieproblemen  ik leer leren banner adiona banner

zziep klein